עורך דין פשיטת רגל – איך עושים את במהירות? (וביעילות)

תהליך פשיטת הרגל מלווה על ידי בית המשפט ובדרך כלל עם עורך דין פשיטת רגל מתמחה בתחום, בית המשפט מחליט בסוף הדיון האם לתת לאדם בעל החובות צו שמטרתו להעיד כי אכן אותו אדם נמצא במצב של פשיטת רגל ואין לו דרך להשיב את החוב.

בדיקת התאמה להליך פשיטת רגל:

פשיטת רגל | עורך דין פשיטת רגל

3 דברים שחייבים לדעת לפני שניגשים לעורך דין פשיטת רגל - וידאו

מה היא פשיטת רגל? ואיך עורך דין פשיטת רגל יכול לסייע?

פשיטת רגל היא במילים אחרות הליך חדלת פירעון כלומר, זה סוג של דין שמגיע מבית המשפט הישראלי שמטרתו היא להסדיר מצב אשר בו חייב אדם סכום מסוים אך אין ברשותו את האמצעים כדי להשיב את החוב והוא אינו יכול לשלם.

בעקבות צו משפטי זה המעיד על כך כי האדם הנתון הינו פושט רגל החייב מקבל פטור מתשלום חובותיו או חלק מהם, תלוי בפסיקת השופטים. הליך פשיטת רגל רלוונטי עבור גופים ואנשים פרטיים בלבד, עבור חברות ופירמות שונות קיים תהליך דומה העונה לשם תהליך פירוק החברה.

פשיטת רגל בקצרה

פשיטת רגל היא במילים אחרות הליך חדלת פירעון כלומר, זה סוג של דין שמגיע מבית המשפט הישראלי שמטרתו היא להסדיר מצב אשר בו חייב אדם סכום מסוים אך אין ברשותו את האמצעים כדי להשיב את החוב והוא אינו יכול לשלם. תהליך פשיטת הרגל מלווה על ידי בית המשפט ובדרך כלל עם עורך דין פשיטת רגל מתמחה בתחום, בית המשפט מחליט בסוף הדיון האם לתת לאדם בעל החובות צו שמטרתו להעיד כי אכן אותו אדם נמצא במצב של פשיטת רגל ואין לו דרך להשיב את החוב. בעקבות צו משפטי זה המעיד על כך כי האדם הנתון הינו פושט רגל החייב מקבל פטור מתשלום חובותיו או חלק מהם, תלוי בפסיקת השופטים. הליך פשיטת רגל רלוונטי עבור גופים ואנשים פרטיים בלבד, עבור חברות ופירמות שונות קיים תהליך דומה העונה לשם תהליך פירוק החברה.

ככל שעורך הדין עסק בכמה שיותר תיקים בתחום פשיטת הרגל כך צבר ניסיון רב אשר מוסיף רבות לידע המקצועי של עורך הדין בתחום. בזכות בקיאות וידע עשירים ושלל האמצעים העומדים לרשותו של עורך הדין הלקוח מקבל שירות מקצועי ברמה גבוהה במיוחד. נוסף על כך בזכות הניסיון עורך הדין יכול לתת תמונת מצב כללית ולשער על סמך תיקים וסעדים קודמים מה צפוי בהמשכו של התהליך המשפטי. 

יש לציין כי כל לקוח ראשי לשאול באופן חופשי כל שאלה לגבי ניסיון קודם של העורך דין. מטרת בחינת הניסיון תורמת לשקט הנפשי כאשר מדובר במשרד בעל הישגים מרשימים בתחום ותוצאות טובות.  

אין תחליף למראה עניים ורושם ראשוני מעורך הדין אשר הולך ללוות אתכם בתהליך.

כל העניין הבירוקרטי בנושא פשיטות רגל עשוי להיות ארוך ומתיש. בחירה נכונה של עורך דין תלויה במתן השירות אשר מקבל הלקוח. עורך דין המעניק ללקוח שירות אישי וליווי צמוד לאורך כל הדרך גורמת לכך שהלקוח מרגיש תחושת ביטחון ורוגע לאורך התהליך המשפטי, גם לאחר מכן במידה ויש צורך בהגשת ערער. 

בנוסף, מתן שירות אישי מעיד על דבקות במטרה מצד עורך דין. רצוי שעורך הדין יהיה זמין ללקוח ויתן מענה מהיר והכי חשוב, מתן שקיפות מלאה, כנה ואמיתית בכל המתרחש בבית המשפט ומחוצה לו. 

במידה וקיימים לבטים לגבי בחירת עורך דין ניתן לפנות ללקוחות קודמים אשר ייצג בעבר עורך הדין ולשאול אותם האם הם מרוצים מהתוצאות והשירות אשר קיבלו מעורך הדין ומדוע. לרוב בעמודי האינטרנט וברשתות החברתיות ניתן לקרוא ביקורות ותגובות של לקוחות קודמים אשר קיבלו ייצוג משפטי בעבר מטעם עורך הדין. 

בין תגובות הגולשים ודרך הביקורות השונות ניתן להבין האם לקוחות העבר יצאו מרוצים מעורך הדין? אם כן ניתן לראות באיזו מידה. חשוב לבדוק האם יש כמויות רבות של המלצות (כמה עשרות) על אותו עורך דין כדי להיות בטוחים יותר בבחירה.

ניתן לקבל מספר הצעות מחיר מכמה עורכי דין שונים אך חשוב מאוד לבדוק מה כולל המחיר. ישנם עורכי דין אשר מעניקים כחלק משירותי הייצוג גם ערך מוסף בכל הנוגע לשיקום הכלכלי ואסטרטגיה עסקית רחבה לטווח הקצר והארוך. תהליך חדלת פירעון הטוב ביותר דורש סיוע משפטי רחב ולכן המחיר תלוי בשירות שמציע עורך הדין, שווה להשקיע כדי לקבל שירות מקצועי וייחודי. 

כאשר מסתבכים עם חובות או בהליכי הוצאה לפועל  ובכלל נושים שחייבים להם כסף ישנם אנשים פרטיים אשר מאבדים את כל רכושם כחלק מתהליך החזרת החוב. במידה ובעל החובות מוצא עצמו פושט רגל משמעות הדבר שצרות גדולות עלולות להגיע כתוצאה מהמצב הנתון. פשיטת רגל היא אינה בשורה חיובית ואנשים רבים עשוים למצוא עצמם בחוסר וודאות לגבי מה יעלה בגורלם. חוסר הוודאות נובע בעיקר מחוסר ידע בנושא פשיטת רגל, בקיאות בכל הפרטים הכי קטנים שיש בנושא יכולה לסייע רבות לאנשים אשר פושטים רגל. במאמר הבא הבאנו נציג את כל מה שיש לדעת על פשיטת רגל, למי ניתן לפנות ומה אפשר לעשות כדי להימנע מסיטואציה לא נעימה זו.

פשיטת רגל | עורך דין פשיטת רגל

מה המטרות בפשיטת רגל?

יתרונות - עורך דין פשיטת רגל

להליך פשיטת רגל ישנם יתרונות לצד לא מעט חסרונות. אך מטרתו העיקרית של צו פשיטת רגל אשר הינה גם יתרון, היא לאפשר לאדם אשר שקע בחובות "לצאת מהבוץ", לנסות להתחיל את חייו הכלכליים מחדש גם לאחר שחווה כישלון נחרץ שהביא את האדם לכך שהוא שקוע בחובות שאין לו כיצד להשיב אותם. למעשה במובן מסוים הכרה באדם בתור פושט רגל מגוננת עליו בצורה כלשהי בכך שאינו חייב להחזיר את כל החוב מהסיבה הפשוטה, אין לו איך.

מטרה נוספת בפשיטת רגל היא לרכז את כל נכסיו והכנסותיו הקיימים של בעל החוב ולנסות לחלק אותם שווה בשווה בין כלל האנשים או הפירמות אשר להם חייב אותו אדם סכום כסף.

חסרונות - עורך דין פשיטת רגל

כפי שצויין פשיטת רגל כוללת גם כמה חסרונות כמו למשל מספר הגבלות המוטלות על אדם אשר הכריז עצמו כפושט רגל. לדוגמא: הגבלות על חשבון הבנק של פושט הרגל, מגבלות על האדם עצמו שבאות לידי ביטוי בכך שנאסר עליו לקחת חלק או תפקיד בכיר בתאגיד או חברה כלשהי, הגבלות כבדות על שימוש בכרטיס אשראי, הגבלות על שימוש ומשיכת צ'קים ועוד הגבלות נוספות המגיעות מבית המשפט, חשוב לציין כי כל הפרה של הגבלות אלו הינה עבירה פלילית על החוק וכי עבירה זו יכולה לגבות השלכות כבדות כמו מאסר.

מה כולל תהליך פשיטת הרגל?

בראש ובראשונה נעשית פנייה אל בית המשפט. בשלב השני בית המשפט דן האם להכיר באותו אדם כפושט רגל או לא במידה וכן, יתן בית המשפט צו פשיטת רגל. בשלב השלישי יבחן בית המשפט מה היא כמות הנכסים, הרכוש, והכספים של החייב, לאחר מכן בית המשפט מעביר את הסכום אל האדם לו חייבים ויחלק את הסכום במידה וקיימים מספר אנשים שונים אשר להם חייבים כסף. צו פשיטת הרגל מקבל תוקף מיד בתום הדיון, במהלך השנים האחרונות הוכרה רפורמה בהליכי פשיטת רגל במסגרתה לאחר הגשת הבקשה נהוג להגיש תוכנית פירעון הגונה במסגרתה החייב משלם סכום מסויים וכנגד תשלום זה יופטר מחובותיו.

יוער כי אנו מטפלים בעשרות חייבים שמצויים שנים בהליכי פשיטת רגל ואשר לא טופלו כהלכה ומסייעים להם לסיים את התהליך בכבוד.

פשיטת רגל | עורך דין פשיטת רגל

פשיטת רגל, עסק לא פשוט בכלל.

כאשר אדם מוצא עצמו כפושט רגל הדבר עלול להיות נקודת שפל קשה, פשיטת רגל כוללת בתוכה משברים ורגעים לא נעימים אשר מלווים בתהליך בירוקרטי ארוך ומעיק. נוסף על תחושת הכישלון הכבדה והמועקה שעלולה להיות לאדם אשר פשט רגלו קיים גם הליך לא פשוט בבית המשפט. חוסר בקיאות בנושא והתמודדות לבד ללא עזרה בכל התהליך הינה דבר קשה מנשוא על גבול הבלתי אפשרי.

יש למי לפנות - עורך דין פשיטת רגל

כאשר אדם מעוניין להכריז על עצמו כפושט רגל  או הוא כבר מצוי בהליכי פשיטת רגל חשוב מאוד לזכור שלא מדובר בעניין פשוט שלוקח כמה רגעים בלבד. בהתאם לזאת מומלץ מאוד לפנות לעורך דין בנושא פשיטות רגל למען מתן הסיוע והעזרה הרלוונטים לתהליך כולו. ישנם משרדי עורכי דין אשר תפקידם הוא לעמוד לצד האדם אשר פושט את הרגל לאורך כל הדרך ולנסות לסייע לו בכל דרך אפשרית שרק ניתן, החל מהגשת הבקשה ועד למתן גזר הדין. 

איך עורך דין בתחום יכול לסייע?

עורך דין המתמחה בפשיטת רגל יכול לסייע רבות לאדם פושט רגל בכמה דרכים שונות:

הבנה ובקיאות בנושא וכמובן רושם ראשוני- בעקבות העובדה שהתמחותו של המשרד הנ"ל הינה בתחום פשיטות רגל קיימת בקיאות וידע בצורה טובה יותר מאשר לאדם רגיל. בזכות הידע והאמצעים העומדים לרשותם של עורכי הדין במשרד הם יכולים לייעץ מה כדאי לעשות על מנת לצאת מהמצב.

ייצוג בבית המשפט – חלק ממתן הסיוע המשפטי כולל בתוכו ייצוג של עורך הדין במהלך המשפט. מטרתו של עורך דין בייצוג היא להביא ללקוח את פסק הדין המשתלם ביותר והאידיאלי עבור אותו אדם שעורך הדין המייצג.

ניתוח מעמיק של המצב – משרד עורכי דין בתחום יכול לתת ללקוח תמונת מצב כללית הרבה יותר מפורטת ומדויקת אשר כוללת בתוכה את כל הפרטים והאפשרויות העומדות לרשות הלקוח. תוף שיתוף פעולה מצד שני הצדדים ניתן להשיג את התוצאות הרצויות והיעילות עבור הלקוח.

הגשת ערער – במידה ויש צורך, גם לאחר מתן פסק הדין בבית המשפט משרד עורכי הדין ממשיכים בעבודתם. אם הלקוח לא השיג את מבוקשו המשרד יגיש ערער וימשיך לדבוק בנושא עד לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

ליווי אישי – הדבר הכי חשוב שניתן לקבל ממשרד עורכי דין הוא את הלווי הצמוד והאישי אשר מקבל הלקוח לאורך כל הדרך. כפי שהסברנו במאמר התמודדות עם הליך פשיטת רגל זהו לא דבר פשוט. לכן טוב שיש מי שייקח חלק בתהליך ועוזר בכל המתרחש.

פשיטת רגל | עורך דין פשיטת רגל
לסיכום

הליך פשיטת רגל הינו תהליך ארוך מסובך ולא פשוט כלל, לא ברמה האישית ובטח שלא ברמה המשפטית. ישנו צורך הכרחי לסיוע משפטי לאורך כל התהליך. משרד עורכי דין מהתחום יכול להשיג את התוצאות הטובות והיעילות ביותר עבור הלקוח תוך מתן ליווי אישי וצמוד לאורך כל הדרך.

"תמיד תזכרו שההחלטה שלכם להצליח היא הרבה יותר חשובה מאשר כל דבר אחר"

אברהם לינקולן

למה משרד עורך דין ליאור כספי?
בגלל הערכים
מקצועיות
עורכי הדין שלנו הם ממיטב עורכי הדין בתחומם.
כמו גם ווידוא איכות ביצוע והקניית ידע עדכני שוטף.
מצוינות
הפירמה שלנו שואפת למימוש הפוטנציאל הקיים להישגיות ברמות הגבוהות ביותר, הן ברמה המקצועית והן ברמת המוטיבציה האישית, לטובת שיפור התוצאות ושיפור השירות – לטובת הלקוחות שלנו.
הגינות
אנו פועלים על פי נורמות התנהגות של יושר, מוסר, כבוד לזולת ויושרה, היוצרים בהליכי פשיטת רגל וקבלת החלטות מבוססי מידע אמין.
הערכים שלנו
עורך דין פשיטת רגל מומחה

הפירמה מעניקה ליווי וייעוץ ללקוחות פרטיים ועסקיים, משרדינו מתמחה גם בייצוג חברות ציבוריות (פומביות) ובמהלך השנים טיפל משרדנו במספר רב של תיקי פשיטות רגל מורכבים של חברות בינוניות וגדולות בצורה הטובה ביותר והמקצועיות עם צוות מיומן מאחורי.

עורך דין ליאור כספי מלווה את החייבים בכל ההליך המשפטי החל מהגשת הבקשה לצו כינוס, ועד לקבלת צו הפטר ומחיקת כל החובות, דבר המאפשר פתיחת דף חדש בחיים.

בעל ניסיון רב בייצוג חייבים בהליכים המשפטיים מרגע הגשת הבקשה, מתן צו הכינוס, עיכוב הליכים מהיר ועד למתן צו הפטר ומחיקת חובות. עו"ד ליאור כספי מייצג חייבים בהליכי פשיטת רגל ומביא למחיקת חובות בזמן מהיר ויעיל, זאת כמובן בהתאם לרפורמה החדשה.

פשיטת רגל | עורך דין פשיטת רגל
למעלה מ20 שנות ניסיון
לאחר שראיתי מספר מודעות באינטרנט, השארתי פרטים ורציתי לשמוע במה מדובר. בהתחלה הייתי סקפטי. אני בעלים של חברה בתחום הבנייה ונקלענו לחובות איומים בסכומים מטורפים. תוך כחודש וחצי - 50% מהחוב נמחק לחלוטין. אין לי מילים. פשוט אלופים!
אליאור רעננה
אליאור
רמת גן
5/5
ליאור כספי
נכנסתי לחובות בשווי של למעלה מ-200,000 ש"ח. ליאור כספי והצוות המקסים סייעו לי ולמשפחתי והצליחו להפחית את החוב בהסדר משפטי ל-30,000 ש"ח בלבד.
יגאל תל אביב
יגאל
תל אביב
5/5
אני ממליצה בחום על הפירמה שבתוך חודש בלבד מתחילת ההעבודה איתם הם הצליחו להפחית לי את החוב ב-70%!!! לא האמנתי שזה אפשרי. מומלץ מומלץ מומלץ!
ציפי רעננה
ציפי
רעננה
5/5
היחס פשוט מעולה! נפגשתי לפני עם מספר עורכי דין. לא מצאתי אחד שירותיות ויחס כמו של עורך דין ליאור כספי. תודה רבה!
שחף הרצליה
שחף
הרצליה
5/5
רוצים לדעת איך אנחנו עושים את זה, בדרכנו המשפטית?
לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות מעורך דין פשיטת רגל, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

לחיצה על כפתור "שליחה" מהווה את הסכמתך להעברת פרטיך לגופים המומלצים של "ליאור כספי א.ל.ו. חברת עורכי דין" ולתנאי השימוש באתר. קראת והבנת את תנאי השימוש באתר ומדיניות הגנת הפרטיות של החברה והם מקובלים עליך.

ליאור כספי א.ל.ו. חברת עורכי דין
נשמח לעזור!
שלחו הודעה ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
בעת לחיצה על כפתור " חזרת נציג" הינך מאשר/ת בזאת לעורך דין ליאור כספי לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י שליחת מייל חוזר.