מה אסור לעקל הוצאה לפועל: הפטורים והגבלות בגינת החייב

מה אסור לעקל הוצאה לפועל

הפטור מעיקול – לא ניתן לעקל לפי חוק

אז מה אסור לעקל הוצאה לפועל? במסגרת הליך ההוצאה לפועל, ישנם פריטים ונכסים שלא ניתן לעקל לפי חוק. זהו אמנם תהליך שמטרתו לאפשר לגבות את הכסף הגוון לצד הגובה, אך החוק הישראלי מגביל את הגביית החוב מסוימים מתוך התחשבות בצרכים הבסיסיים וההולמים של החייב ובני משפחתו.

נכסים אשר אינם כלולים בצו עיקול

אחת הדרכים שבהם הוצאה לפועל מבצעת את גביית החוב היא על ידי הגבלת החייב למכור את נכסיו. אולם, ישנם נכסים שלא ניתן למכור אותם באמצעות צו עיקול. לדוגמה, קרן הפנסיה, בעלי חיים כמו חיות מחמד, מחשב אישי, ציוד רפואי, מכשיר טלפון ומכונת כביסה הם נכסים שאינם נכללים בסיווג הנכסים המקוללים.

ההגבלות בהוצאה לפועל וכללי הגבייה

ההוצאה לפועל מגבילה את החייב במגבלות רבות, כמו כן, ישנם חייבים רבים שמגיעים לתיק בהוצאה לפועל. כאשר החייב מגיע למצב בו הוא נתקל בפסק דין שלא בטובתו, עליו להכיר את הגבלות ההוצאה לפועל ולדעת איך להגיב בהתאם. אחת ההגבלות החשובות היא זו שלא ניתן לעקל כספים מהבנק של החייב במקרה של חוב מס הכנסה, אלא אם הגיע לכך בהסכם בין הצדדים או אם ניתן צו מצד שלישי.

תשמישי קדושה והגנה על צרכי החייב

תשמישי קדושה, כמו ספרים קודש וחפצים דתיים, הם גם הם בקטגוריה של נכסים אשר אינם כלולים בצו עיקול. החוק הישראלי מונע את עיקולם מתוך התחשבות בצרכים הדתיים והרוחניים של החייב. ההגנה על צרכי החייב ובני משפחתו היא עקרונית וחיונית לשמירה על כבוד האדם.

כיצד ניתן להתמודד עם הוצאה לפועל?

כאשר החייב מגיע למצב בו הוא נתקל בהוצאה לפועל, חשוב לדעת שישנם דרכים להתמודד עם המצב. עורך דין ליאור כספי והצוות שלו מתחייבים לייצג אתכם עד היום האחרון ולהוביל אתכם לחיים חדשים בצורה מהירה וקלה. מה אסור לעקל הוצאה לפועל? בין אם אתם אנשים פרטיים או מנהלים/בעלי חברה בע"מ, יש לנו הפתרון בשבילכם. אפשר להוביל חיי עסקים רגילים גם במצבים משפטיים מורכבים ולהגיע להצלחה.

סיכום

ההתמודדות עם ההוצאה לפועל היא לא פשוטה, אך בעזרת הידע המתאים וייצוג משפטי מקצועי, אפשר למצוא דרכים להתמודד עם המצב באופן הטוב ביותר. החייב יכול להגן על נכסיו האישיים, הרוחניים ואף העסקיים. אנו ממליצים לבוא בקשר ולקבל ייעוץ מקצועי כדי להבין את האופציות הטובות ביותר לכם.

חשיבות הידע בתהליך ההוצאה לפועל

כחייב או כמי שעליו חוב, חשוב להבין את המסגרת החוקית בה הוא נמצא. החוקים והתקנות במדינת ישראל מתעדכנים באופן תדיר, ולכן הידע הנכון מסייע להתמודד עם המצב באופן יעיל ומועיל.

כלים ופתרונות שלנו למול ההוצאה לפועל

אנו מצוידים בידע, בכלים, בניסיון, בקשרים ובצוות המשפטי המיומן שיסייע לכם. כאשר מגיעים למצב שבו יש להתמודד עם תיק בהוצאה לפועל, החלטות נכונות יכולות להביא להסדרה משפטית המאפשרת חיים רגילים ובריאים.

התאוששות מההוצאה לפועל והמשך החיים

אלפי לקוחות שחשבו שהעולם שלהם התמוטט מצאו את עצמם מתפעלים תחת ההסדרים המשפטיים שהגיעו אליהם בעזרתנו. המעבר מההוצאה לפועל אינו פשוט, אך עם ההתמודדות הנכונה, הידע המתאים והייעוץ המקצועי, אפשר לשחזר את האיזון ולהמשיך הלאה בדרך החיים.

בעתיד, עם הפתרון המשפטי הנכון וההתמודדות המיומנת עם ההוצאה לפועל, כל חייב יכול למצוא את הדרך שלו חזרה לשגרה ולחיים מתוקנים.

מה אומרים עלינו?
לצערי נכנסתי לחובות בשווי של למעלה מ-200,000 ש"ח. ליאור כספי והצוות המקסים סייעו לי ולמשפחתי והצליחו להפחית את החוב בהסדר משפטי ל-30,000 ש"ח בלבד. ללא ספק שחזר לי השקט הנפשי ואני מודה להם מקרב ליבי.
אליאור
יבנה
5/5
אני ממליצה בחום על הפירמה של ליאור כספי - בתוך חודש בלבד מתחילת ההעבודה איתם הם הצליחו להפחית לי את החוב ב-70%!!! לא האמנתי שזה אפשרי. מומלץ מומלץ מומלץ!
ציפי
אשדוד
5/5
לאחר שראיתי מספר מודעות באינטרנט, השארתי פרטים ורציתי לשמוע במה מדובר. בהתחלה הייתי סקפטי. אני בעלים של חברה בתחום הבנייה ונקלענו לחובות איומים בסכומים מטורפים. תוך כחודש וחצי - 50% מהחוב נמחק לחלוטין. אין לי מילים. פשוט אלופים!
יגאל
רעננה
5/5
הצוות, בראשות ליאור - נתנו לי מהרגע הראשון את ההרגשה שאני בידיים טובות. הסבירו לי הכל, הבנתי למה אני מתקדם. מומלץ בחום!
שחף
רמת גן
5/5
נשמח לעזור!
שלחו הודעה ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
בעת לחיצה על כפתור " חזרת נציג" הינך מאשר/ת בזאת לעורך דין ליאור כספי לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י שליחת מייל חוזר.